Deklaracja dostępności

Zapewnienie dostępności cyfrowej oraz architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej 

Bank Spółdzielczy w Suchowoli stara się w najpełniejszym zakresie zapewnić dostęp do budynku Banku, publikowanych informacji i stron internetowych, usług i produktów Banku wszystkim osobom.

Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Bank Spółdzielczy w Suchowoli o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej oraz wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.

Ponadto, jeśli w siedzibie Banku znajdują się utrudnienia powodujące, że osoba ze szczególnymi potrzebami ma trudność w załatwieniu swojej sprawy w Banku, istnieje możliwość złożenia wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Dostępność cyfrowa 

Deklaracja dostępności

Bank Spółdzielczy w Suchowoli zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Banku Spółdzielczego w Suchowoli www.bssuchowola.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2020.11.18

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2025.06.23


Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne elementy i treści

Brak tłumacza migowego


Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 2025-06-25


Deklarację dostępności cyfrowej sporządziliśmy na podstawie przeglądu dokonanego przez służby informatyczne przy pomocy powszechnie dostępnych narzędzi do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności cyfrowej.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

___________________________________________________________________________

Dostępność produktów i usług w kanale stacjonarnym

Bank dbając o klientów banku wyposażył instytucję w:

  1. pętlę indukcyjną,
  2. lupy powiększające,
  3. ramki do składania podpisu
  4. laptop ze słuchawkami.

W komunikacji z klientem dotyczącej usług Bank wprowadził standardy WCAG 2.1 
w zakresie czytelności tekstu, w zakresie zrozumiałości tekstu wymagają poprawy.

W budynku banku:

  1. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  2. Brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
  3. Brak jest tłumacza języka migowego.

___________________________________________________________________________

Dostępność bankomatów

  1. Bank Spółdzielczy w Suchowoli dba o dostępność swoich usług bankowych, w tym bankomatów, dla jak najszerszego kręgu klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami. W ramach tej troski Bank korzysta z bankomatów, które oferują szereg funkcji ułatwiających korzystanie z urządzeń, szczególnie dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.  Karty zawierające elementy wypukłe (np. nr karty) w pełni spełniają wymogi regulacyjne.
  2. W bankomatach dostępna jest funkcja głosowa, która pozwala osobom niewidomym lub słabowidzącym na samodzielne korzystanie z urządzenia. Głosowe instrukcje prowadzą użytkownika przez procesy takie jak wybór opcji, wpisywanie PIN-u czy pobieranie gotówki. Bankomat posiada gniazdo słuchawkowe.
  3. Wysoki kontrast ekranu i klawiszy: w bankomatach zastosowano wysoki kontrast klawiszy (np. białe cyfry na czarnym tle), co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem.
  4. Bezdotykowa obsługa: Bankomaty umożliwiają również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.

Dzięki współpracy z dostawcami urządzeń, Bank Spółdzielczy w Suchowoli dąży do tego, aby korzystanie z bankomatów było jak najbardziej komfortowe i dostępne dla wszystkich klientów.

__________________________________________________________________________________

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 2025-06-25


Deklarację dostępności produktów i usług w kanale stacjonarnym sporządziliśmy na podstawie samooceny.


Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna

Dostępność architektoniczna

  • Budynek, w którym znajduje się Bank Spółdzielczy w Suchowoli, zlokalizowany jest przy ul. Plac Kościuszki 1, 16-150 Suchowola.
  • Poniżej opisane są dostępności do ww. lokalizacji. 

Opis dostępności do siedziby Banku Spółdzielczego w Suchowoli:

  • Przed wejściem do budynku są schody, brak podjazdu.
  • Drzwi wejściowe do budynku nie są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Drzwi są jednoskrzydłowe o łącznej szerokości ok. 83 cm, otwierane przy użyciu znacznej siły, na zewnątrz, następnie występuje wiatrołap o szerokości 85 m. i kolejne drzwi
    o szer. 80cm
  • W budynku nie ma informacji głosowych.
  • W budynku na parterze na Sali obsługi klienta znajduje się pętla indukcyjna.
  • W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
  • W pobliżu budynku brak miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • Brak jest tłumacza języka migowego.

_______________________________________________________________________

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 2025-06-25


Deklarację dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej sporządziliśmy na podstawie samooceny.


Poinformowanie o braku dostępności cyfrowej

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić mailowo centrala@bssuchowola.pl , listownie, osobiście lub telefonicznie 85 71 24 420

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.


W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść.
  • opisz, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.


Jak złożyć wniosek:

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej można złożyć:

  • osobiście pod adresem Bank Spółdzielczy w Suchowoli ul. Plac Kościuszki 1, 16-150 Suchowola,
  • za pośrednictwem poczty na adres jak wyżej,
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej centrala@bssuchowola.pl,
  • poprzez e-PUAP.

Wniosek powinien zawierać:

  • dane kontaktowe osoby występującej z wnioskiem,
  • wskazanie strony internetowej (albo jej części), która ma być dostępna cyfrowo,
  • wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z wnioskiem,
  • wskazanie alternatywnego sposobu dostępu (jeśli dotyczy).

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Odwołanie:

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej we wniosku albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba zgłaszająca wniosek ma prawo złożyć do Banku skargę. Do rozpatrywania skarg w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić
o interwencję w Twojej sprawie.


Bank Spółdzielczy w Suchowoli stara się w najpełniejszym zakresie zapewnić dostęp do budynku, publikowanych informacji i stron internetowych, produktów i usług wszystkim osobom.